Jsem poutníkem svého života a své cesty si volím sám. Vše Bohu náleží.

I am a traveller of my life and I choose my ways myself. All belongs to God.

čtvrtek 3. září 2015

Tajemné dálky. The Mystical Faraway Places. An Exhibition.

Symbolismus v českých zemích, Anežský klášter.

Dneska jsem si uvědomila, jak jsem šťastná, když se na výstavě dostanu k originálům obrazů, které dávno znám. Pokud nikomu nepřekážím ve výhledu, jdu k obrazu hodně blízko, pro detaily, pro tahy štětcem. Toho se nemůžu nabažit. Je to pro mě mysterium tvorby, přiblížení se k autorovi. Obraz nějak působí v celkovém pohledu a zblízka, intimně, ještě jinak.
A na téhle poměrně rozsáhlé výstavě je toho tolik !
Bílek, Hudeček, Knupfer, Váchal, Preisler, Švabinský (Chudý kraj !), Mucha, Kubišta, Kaván, Panuška, Schikaneder, Zrzavý ..... pro mě objevený František Šimon Tavík.

Ještě máte tři neděle !

Symbolism in Czech lands. There are lots of Czech painters (1880 - 1914 period).

























Josef Váchal

























Jaroslav Panuška
































Jan Preisler


Jan Zrzavý

Beneš Knupfer

Jakub Schikaneder

Všechny obrázky jsou převzaté z internetu.

Žádné komentáře:

Okomentovat